dilluns, 3 de maig del 2021

SETMANA DEL 26 AL 30 D'ABRIL

 HOLA FAMÍLIES! 

INICIAM UNA NOVA SETMANA BEN CARREGADA DE NOVETATS I SORPRESES. 

DILLUNS VAM APROFITAR EL MOMENT DEL BON DIA PER RETROBAR-NOS I EXPLICAR AQUELLES COSES IMPORTANTS QUE ENS HAN PASSAT EL CAP DE SETMANA. 

CONTINUAM TREBALLANT EL LLENGUATGE ORAL A PARTIR DELS CONTES QUE ENS ENDUIM A CASA ELS DIVENDRES I AQUESTA SETMANA NA KAILI I N'EKAITZ ENS VAN RESUMIR LES SEVES HISTÒRIES. DE BEN SEGUR ALGUNS INFANTS TENEN GANES D'ESCOLLIR-LOS PER EMPORTAR-SE'LS A CASA LA PRÒXIMA SETMANA! 

DESPRÉS DEL PATI I EL BERENAR, VAM TORNAR A L'AULA I VAM RETORNAR A UN TEMA QUE ENS HAVIA DESPERTAT MOLT INTERÈS DURANT L'ESTONA DEL BON DIA. NA BLANCA ENS HA CONTAT QUE LA SEVA GERMANETA HA NASCUT I TOTS TENIEM MOLTES PREGUNTES PER FER-LI: 

- QUÈ NOM? 

- QUÈ MENJA? 

- JA CAMINA?

- TE DIU HOLA?

- ON DORM? 

NA BLANCA ESTAVA MOLT EMOCIONADA I ENS VA CONTESTAR AMB MOLTA IL·LUSIÓ A TOTS ELS NOSTRES INTERROGANTS! 

Benvingut nadó. Nena - Vinils infantils

MÉS TARD A ABN AMB NA MARGARITA VAM JUGAR A LES FAMÍLIES I LES "PANDILLES" DELS NÚMEROS. TAMBÉ VAM PRACTICAR EL CONTATGE AMB LA RECTA NUMÈRICA DEL 0 AL 20 I PER ACABAR VAM JUGAR AL COMPTE ENRERE AMB UN COET QUE ES DISPARA A GRAN VELOCITAT! ARRIBA TAN AMUNT COM L'ALÇADA DE LA NOSTRA AULA! 

VAM ACABAR EL DIA APROFITANT PER JUGAR UNA MICA ALS ESPAIS DE L'AULA! 


DIMARTS: CADA DEMATÍ ELS INFANTS ARRIBEN AMB MOLTES GANES DE COMUNICAR-SE I COMPARTIR FETS I VIVÈNCIES AMB ELS COMPANYS/ES ASPECTES RELLEVANTS DEL SEU DIA A DIA! SÓN TANTES COSES QUE VOLEN CONTAR QUE ALHORA ESTAM TREBALLANT LES DINÀMIQUES QUE HAN DE SER PRESENTS EN UNA CONVERSA:

-       ESCOLTAR I RESPECTAR ALS COMPANYS/ES QUAN PARLEN

-       AIXECAR LA MÀ I ESPERAR EL NOSTRE TORN DE PARAULA


AIXÍ DONCS, UNA VEGADA FET EL BON DIA I UBICAR-MOS EN EL TEMPS D’ALLÒ QUE ESTÀ PROGRAMAT FER AL LLARG DEL DIA, VAIG APORTAR UN ESPAI PER EXPRESSAR-SE I COBRIR D’AQUESTA MANERA UNA NECESSITAT MOLT PRESENT A L’AULA. 

ELS TEMES QUE VA SORGIR SÓN ELS ANIVERSARIS I ELS GERMANS/ES. NA BLANCA ACABA DE FER-SE GERMANA GRAN I TENIA MOLTES GANES DE CONTAR-HO I COMPARTIR-HO! AIXÍ DONCS, VAM FER-LI UNA CORONA DE GERMANA GRAN I ENTRE TOTS I TOTES LI VAM DECORAR PER AIXÍ FER-LI VALER AQUEST NOU PAPER QUE LA VIDA LI HA ENCOMANAT I POTENCIAR POSITIVAMENT L’ARRIBADA DE LA GERMANETA. 

 

AIXÍ DONAVEM PAS A L’ABN: VAM SEGUIR TREBALLANT ELS PAQUETS DE 10 I LES UNITATS. ENCARA ENS COSTA UNA MICA PERÒ POC A POC I AMB PACIÈNCIA HO BRODAREM!

 

LLAVORS, HORA DEL PATI, BERENAR I PSICOMOTRICITAT, XA-XA-XA!

ABANS DE COMENÇAR VAM FER UNA DINÀMICA: LES PARAULES DOLCES. HAVIEM DE TIRAR UNA PILOTA A UN AMIC/GA I DIR-LI UNA PARAULA DOLÇA. 

 

LLAVORS VAM DONAR PAS AL JOC AMB CORDES, BOTI-BOTI, PILOTES GRANS I MOLTA IMAGINACIÓ!

DIMECRES QUAN VAM ARRIBAR A L'AULA LA CAPSA DELS CONTES JA ESTAVA PREPARADA A L'ESPAI DE L'ASSEMBLEA. DESPRÉS DE SALUDAR-MOS, TOTS TENIEM MOLTES GANES DE DESPERTAR EN TALAMBOTE PER SABER QUINA EMOCIÓ ENS HAURIA PORTAT. 

QUINA SORPRESA LA NOSTRA! EN TALAMBOTE NO HI ERA, PERÒ VA TORNAR EL LLEÓ POL DEL SEU LLARG VIATGE I HAVIA PORTAT AMB ELL UN CONTE QUE ENS VA FER A TOTS MOLTES RIALLES: "LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ A N'EL CAP"

ABANS DE LLEGIR LA HISTÒRIA VAM VEURE QUE ENS HAVIA PORTAT UN JOC AMB ANIMALS I CAQUES PER ESBRINAR DE QUI ERA CADASCUNA. VAM FER HIPÒTESIS, RAONAMENTS I VAM ASSOCIAR CADA ANIMAL AMB LA CACA QUE PENSÀVEM ERA LA SEVA. A TRAVÉS DE LA NARRACIÓ DE LA HISTÒRIA VAM ANAR COMPROVANT SI HAVÍEM ENCERTAT O NO. 

QUAN VAM ACABAR EL CONTE VAM FER UNA PETITA REFLEXIÓ SOBRE QUÈ HAVIA PASSAT I COM S'HAVIEN COMPORTAT ELS PERSONATGES. HEM ACABAT AMB EL PROJECTE D'ALFABETITZACIÓ EMOCIONAL, PERÒ QUALSEVOL OPORTUNITAT ÉS BONA PER PARLAR DE QUÈ FEIM, COM ENS SENTIM I COM ES SENTEN ELS ALTRES AMB ALLÒ QUÈ FEIM. 

EN EL CONTE ALGÚ HAVIA FET UNA CACA DAMUNT EL CAP DE LA TALPETA, I AQUESTA, MOLT ENFADADA BUSCA QUI LI HA POGUT FER ALLÒ AL CAP. QUAN TROBA AL CULPABLE DECIDEIX FER-LI EL MATEIX. 

D'AQUESTA HISTÒRIA HEM POGUT PARLAR SOBRE QUÈ ENS AGRADA I QUÈ NO ENS AGRADA QUE ENS FACIN ELS AMICS, COMPANYS, PARES O MESTRES I TAMBÉ SOBRE SI ALLÒ QUE NO ENS AGRADA QUE ENS FACIN HO HEM DE FER NOSALTRES A ALTRES PERSONES. HEM REFLEXIONAT SOBRE EL MAL COMPORTAMENT DEL CA, PERÒ TAMBÉ DE L'ERRADA DE LA TALPETA FENT LA MATEIXA ACCIÓ. 

A POC A POC ANAM TREBALLANT L'EMPATIA, EL CONTROL EMOCIONAL I LA REGULACIÓ DELS SENTIMENTS! 

DESPRÉS VAM APROFITAR PER JUGAR PER ESTACIONS A DIFERENTS PROPOSTES LLIGADES AL CONTE AMB L'OBJECTIU DE TREBALLAR LA MOTRICITAT FINA (MODELAR CAQUES), LA GRAFOMOTRICITAT (DIBUIXAR CAQUES) I LA LECTURA I ESCRIPTURA (ESCRIVINT ELS NOMS DELS ANIMALS DEL CONTE). 

DESPRÉS DE TANTA FEINA ENS MEREIXIEM SORTIR A BERENAR AL PATI I JUGAR AMB LES MOTOS! 

DESPRÉS D’OBSERVAR EL GRAN INTERÈS QUE TENEN ELS INFANTS EN RELACIÓ ALS COTXES I DONAT QUE A L’AULA ACTUALMENT TENEN ALTRES JOCS PER APRENDRE JUGANT, VAM PINTAR AMB COTXES A ART!!!!!!

L’EXPERIMENTACIÓ AMB PINTURA ÉS UNA FONT D’APRENENTATGES I DESCOBERTES! 

ELS INFANTS VAN GAUDIR MOLTÍSSIM D’AQUEST MOMENT I ES VAN SORPRENDRE DE PINTAR AMB AQUEST MATERIAL.

DESPRÉS DE PINTAR, TREBALLAM ELS HÀBITS D’ARRACONAR, LLEVAR-MOS LA BATA, NETEJAR… TANT IMPORTANTS COM EL FET D’EXPERIMENTAR AMB LA PINTURA. 

COMENÇA EL DIJOUS! ENS ENCANTEN! TOCA EXPERIMENTACIÓ I AQUESTA SETMANA VAM APROFITAR PER APROFUNDIR EN UN DELS EXPERIMENTS DE LA SETMANA ANTERIOR: ELS IMANS. 

HI HAVIA DIVERSES TAULES AMB PROPOSTES LLIURES DIFERENTS. UNA ALTRA TAULA TENIA UNA PROPOSTA MÉS DIRIGIDA AMB LA QUE VAM RECONÈIXER QUINS ELEMENTS S'ENGANXEN O NO ALS IMANS. ELS INFANTS ANAVEN ROTANT DE MANERA LLIURE I PARLÀVEM SOBRE LES CARACTERÍSTIQUES DELS OBJECTES, EL MATERIAL DEL QUE ESTAVEN FETS, ETC. DESPRÉS PLASMAVEN EN PAPER LES DESCOBERTES REALITZADES! 

MÉS TARD VAM ANAR A L'HORT I NA MARGARITA ENS VA EXPLICAR QUE AMB LA PRIMAVERA APARÈIXEN INSECTES BONS I NO TAN BONS QUE ES MENJEN LES NOSTRES PLANTES. PER AIXÒ VAM SEMBRAR UNES FLORS QUE ESPANTEN ELS INSECTES MALIGNES. TAMBÉ VAM APROFITAR PER REGAR I LLEVAR ALGUNES MALES HERBES. 

DESPRÉS DEL PATI VA VENIR NA MERY D'ANGLÈS I ENS VA CONTAR LA HISTÒRIA : "THE THERE LITTLE PIGS" I VAM CANTAR ALGUNES CANÇONS EN ANGLÈS! 

DIVENDRES: JUST EN ARRIBAR A L’AULA ES VAN TROBAR NOVETATS: UNA CUINETA!!

VAIG DONAR TEMPS PER DESCOBRIR-LA I ENS VAM ASSEURE EN ROTLLANA, BEN AVIAT BEN SORGIR LES INTERVENCIONS:

 

-       PODEMOS HACER DE COCINEROS

-       YO COCINARÉ PATATAS

-       PUEDE SER UN RESTAURANTE

-       SI,CLARO! Y VENDRÁS A COMER

-       HAREMOS CAFÉS

-       ETC

 

I D’AQUÍ RAU LA NECESSITAT SORGIDA I L’INTERÉS PER CREAR UN RESTAURANT A L’AULA:

-       QUÈ HI HA D’HAVER A UN RESTAURANT?

-       QUINES PERSONES HI FAN FEINA?

-       QUINS PLATS VOLEM QUE HI HAGI?

-       I BEGUDES?

-       HAUREM DE FER UNA CARTA?

-       QUINA VESTIMENTA DUREM?

 

AIXÍ DONCS, NECESSITAM LA COL·LABORACIÓ DE LES FAMÍLIES PER ESBRINAR AQUEST PETIT PROJECTE QUE ENS HA SORGIT A L’AULA I EMPRAR L’AGENDA VIATGERA PER FER-VOS ARRIBAR LA VOSTRA AJUDA.

 

LLAVORS, VAM JUGAR LLIUREMENT PER L’AULA A TOTS I CADASCUN DELS ESPAIS, ON CADA INFANT ES SENT SEGUR I CÒMODE I POSSIBILITA L’APRENENTATGE AMB L’ACOMPANYAMENT DE LA MESTRA.

 

A ARRACONAR I AL PATI DE MOTOS!!!!!!!!! 

DESPRÉS DE BERENAR VAM FER ENGLISH AMB NA MERY I LLAVORS ENS VAM REPARTIR ELS CONTES DE PRÈSTEC I EN ROTLLANA VAM RECORDAR QUE DILLUNS ÉS FESTA, ENS VAM ACOMIADAR FINS DIMARTS CANTANT LA CANÇÓ I ENS VAM PREPARAR PER REBRE A LES NOSTRES FAMÍLIES!

AQUÍ US DEIXAM ALGUNES FOTOGRAFIES DEL JOC LLIURE A L'AULA D'AQUESTA SETMANA I DEL PATI DE LES MOTOS

FINS LA SETMANA QUE VE! 

2 comentaris:

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...