divendres, 5 de febrer del 2021

SETMANA DE 1 AL 5 DE FEBRER ( 4 ANYS A)

AQUESTA SETMANA VOS VULL EXPLICAR BREUMENT, QUÈ SON LES RUTINES DE PENSAMENT I COM LES TREBALLAM A CLASSE. APROFITAM QUALSEVOL ACTIVITAT PER PROMOURE EL PENSAMENT, LA REFLEXIÓ ,ORGANITZAR IDEES,COMPARAR, FORMAR EL NOSTRE ESPERIT CRÍTIC I MILLORAR L'APRENENTATGE. A TOTES LES ACTIVITATS QUE VOS EXPLICARÉ EMPLEAM ESTRATÈGIES PER DESENVOLUPAR RUTINES DE PENSAMENT.

LES  DEDUCCIONS SOBRE EL QUE HAVIA PASSAT A L' HORT DURANT EL CAP DE SETMANA, IMAGINAR QUE LI PASSA A NA JANA, FER PREGUNTES,CANVIAR EL FINAL D' UN CONTE, DEDUIR QUI ES NA YAYOI KUSAMA, L' EXPERIMENTACIÓ..... TOTES SÓN ESTRATÈGIES QUE ENS AJUDEM A PENSAR BÉ.

AQUI TENIU UNA MOSTRA:

DILLUNS QUAN ARRIBAREN A ESCOLA ENS VA SORPRENDRE LA NOTICIA QUE ALGÚ HAVIA FET MALBÉ AL NOSTRE HORTET.

ANAREM A COMPROVAR IN SITU ELS DESPERFECTES I COMENÇAREM A PARLAR DEL TEMA: QUI HAVIA ESTAT? PERQUÈ? HO TORNARAN A FER?....

N' ÀNGEL TROBAVA QUE HAVIA ESTAT EL VENT ( PERQUE BUFAVA MOLT FORT AQUEST DIA), N' EMILY UNS NINS " BASURA" , N ' HUGO CREU QUE SÓN NINS QUE NO PENSEN...I, PERQUÈ? N' ELENA DIU QUE "NO ELS DEVIA AGRADAR EL NOSTRE HORT".

DESPRÉS DE TOTES AQUESTES HIPÒTESIS JO INTENT LLEVAR DRAMATISME AL TEMA I FEIM LA REFLEXIÓ QUE HI HA GENT  QUE A VEGADES S' EQUIVOCA PERÒ QUE NOSALTRES INTENTAREM ARREGLAR  L' HORT .

I DIT I FET, TOTHOM COLABORA OMPLINT LES TAULES DE CULTIU DE TERRA AMB LES MANS,PALES,POALS... CADA VEGADA QUE RECUPERAM UNA LLETUGA O UNA MADUIXERA ÉS UNA ALEGRIA. AL FINAL LES HEM RESEMBRADES I ESTEIM SUPERCONTENTS DE LA FEINA FETA ENTRE TOTS/ES.

UNA ALTRE ACTIVITAT DE DILLUNS VA ESSER PRESENTAR EL CALENDARI DE FEBRER I ANOTAR FETS IMPORTANTS ( TEATRE, ANIVERSARIS, CARNESTOLTES,FESTES...) NA MARTINA I EN TIAGO HAN ESTATS ELS ENCARREGATS D' AQUESTA FEINA.

TAMBE HEM VOTAT QUIN DIBUIX VOLEM PEL MÉS DE FEBRER ( VOS RECORDAU QUE ABANS DE NADAL VAREM DECIDIR QUINES IMATGES ENS AGRADARIA TENIR?) .DONCS PER FEBRER TENDREM  FOYOS DE COTXES.

DIMARTS ÉS EL DIA DEL CONTE: L' ABRIC DE NA JANA ÉS UNA HISTÒRIA QUE ENS HA DUIT A PARLAR  D' AQUELLS MOMENTS EN ELS QUALS ENS SENTIM INSEGURS I NO ENS FIXAM EN LES COSES BONES QUE TENIM.HA ESTAT UNA SESSIÓ MOLT TRANQUIL·LA  I TOTS/ES HAN DIT EN QUÈ SÓN MOLT BONS:

N'ELENA DIU QUE ÉS BONA BALLANT!, 

EN TIAGO CUINANT AMB LA MAMA ( TRUITA FRANCESA), 

NA SARAYMA CANTANT, 

EN DIEGO CORRENT,

 N' ANGEL SAP MOLT DE BITXOS I D' ASTRONAUTES,

 NA MARTINA IMITANT ANIMALS, 

N' ÁNGELA CANTANT, 

EN DYLAN FENT CORS PER NA SALUD,

EN NOAH  ÉS UN EXPERT EN COTXES, 

N' EMILY PLEGANT ROBA AMB LA MAMA, 

N ' ANA CUINANT I NA SALUD FENT PASTELS!

DESPRES HEM ESCRIT LA PARAULA QUE ENS DEFINEIX  DARRERA UNA FOTO I HEM FET UN MÒBIL.

L' EXPERIMENTACIÓ JA HA COMENÇAT EL DIMARTS AMB LA PROPOSTA SORPRESA: HAN TROBAT UN RECIPIENT ,COLORANTS I TROSSETS DE VERDURA . DESPRÉS D' INTENTAR DEDUIR QUE HAVIEM DE FER MITJANÇANT PREGUNTES, ON JO NOMÉS PODIA CONTESTAR SI O NO,  HEM OMPLIT ELS RECIPIENTS D' AIGUA I HO HEM POSAT AL CONGELADOR. ARA HAUREM D ' ESPERAR FINS DIJOUS A VEURE QUE PASSA, PERÒ JA HAN COMENÇAT A FER HIPÒTESIS: S' HAURÀ CONVERTIT EN GELAT! SERÀ  MOLT FRED!...

I DIJOUS ANAM A CERCAR ELS POTS QUE TENIM AL CONGELADOR I... COMENÇAM A RESPONDRE LES PREGUNTES QUE TENIEM I A EXPERIMENTAR ,TOCAR,CAPOLAR,PINTAR... AMB GEL I AIGUA CALENTA I AIGUA FREDA.AL FINAL FEIM UNA AVALUACIÓ PER VALORAR LA SESSIÓ ( UNA SESSIÓ COMPLETISSIMA QUE HA PROVOCAT APRENENTATGES)

DIVENDRES TENIM UN TEATRE A L ' ESCOLA I ENS HAN DEMANAT QUE ANOTEM EL NÚMERO DE PEU A UN FOLI.

AQUESTA ACTIVITAT TAMBÉ ENS HA PERMET  TREBALLAR ASPECTES COM CLASSIFICAR,AGRUPAR, REFLEXIONAR,OBSERVAR,COMPARAR...( UNA ALTRE VEGADA RUTINES DE PENSAMENT!!).

HE COL.LOCAT UNA SABATA DE CADASCUN ENMIG I HEM PARLAT DE QUANTES N ' HI HAVIA, I SI POSAM LES DUES SABATES? HEM PENSAT CLASSIFICACIONS ( SABATES/BOTES, COLORS,CORDONS/VELCRO...) DESPRÉS, EN PARELLES, HAN DIBUIXAT LA SILUETA DE LA SABATA I HEM ACABAT CERCANT EL NÚMERO ,COMPTANT I  L ' HAN ESCRIT. DIVENDRES VAREM PODER GAUDIR D' UN CONTE MATEMÀTIC  ( COM DE GROS ÉS UN PEU?): LA HISTÒRIA D' UN REI QUE VOL REGALAR UN LLIT A LA REINA PERÒ NINGU SAP PRENDRE MIDES.

N ' ANA ENS HA PROPOSAT UNA ACTIVITAT  AMB UNS DAUS AMB PICTOS PER INVENTAR I CONTRUIR FRASES ( UNA MANERA MÉS DE CREAR HISTÒRIES I TREBALLAR EL PENSAMENT CREATIU).

A LA SESSIÓ D' ART D'AQUESTA SETMANA TAMBÉ HEM  EMPLEAT TÈCNIQUES PER DESENVOLUPAR LES RUTINES DE PENSAMENT: HAN TROBAT UNA FOTO GIRADA,MIRAVEN UN POC I DEIEN QUÈ O QUI  PENSAVEN QUE ERA. DESPRÉS HEM COMPARTIT IDEES , RAONANT EL PERQUÈ .

LA FOTO ERA DE NA YAYOI KUSAMA, ARTISTA JAPONESA, QUE TREBALLA ELS CERCLES DE COLORS. HEM VIST UN POWER POINT SOBRE ELLA I ELS HE PLANTEJAT TRES PROPOSTES: 

UNA TAULA AMB GOMETS PER AFERRAR LLIUREMENT,

UNA ALTRA AMB TAPS DE SURO PER ESTAMPAR 

I UNA ALTRA AMB CERCLES PER RETALLAR.

ELS INFANTS PODIEN ANAR A QUALSEVOL PROPOSTA. I ARA, ENTRE TOTS,  FAREM UN MURAL ESTIL YAYOI KUSAMA QUE TAMBÉ PENJAREM AL SOSTRE.

I  A LA SESSIÓ D' ABN HEM TREBALLAT EL REPARTIMENT .


AH! UNA COSA MÉS! MIRAU QUINS MOMENTS MÉS BONS!



3 comentaris:

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...