diumenge, 18 d’abril del 2021

SETMANA DEL 12 AL 16 DE MARÇ - 4B

 LES PORTES DE L'ESCOLA ES TORNEN A OBRIR! 

TOTS HEM PASSAT UNES VACANCES BEN ENTRETINGUDES I JA DE CAMÍ A L'AULA TOTS ELS INFANTS VOLEN CONTAR ALLÒ QUÈ HAN FET, COM S'HO HAN PASSAT, AMB QUI HAN JUGAT, ETC. 

ABANS D'ENTRAR A L'AULA ELS HI COMENT DUES COSES IMPORTANTS: 

- DURANT LES VACANCES HEM MODIFICAT LA DISTRIBUCIÓ DE L'AULA I S'HAN CANVIAT ELS JOCS I LES PROPOSTES QUE HI TENIEM. 

- A PARTIR D'ARA ENS ACOMPANYARÀ UNA NOVA MESTRA, NA MARTA QUE VENDRÀ ALGUNS DIES QUAN NA LIDIA NO HI PUGUI SER. 

AIXÍ DONCS, EL DILLUNS S'INICIA BEN CARREGAT DE NOTÍCIES I AMB MOLT ENTUSIASME PER RETROBAR-NOS. APROFITAM EL MOMENT D'ASSEMBLEA PER PRESENTAR NA MARTA I PER PARLAR D'AQUELLES COSES QUE VOLEN COMPARTIR AMB ELS COMPANYS. 

DESPRÉS DELS HÀBITS D'HIGIENE, ALIMENTACIÓ I EL TEMPS DEL PATI HEM TINGUT UNA ESTONETA PER JUGAR A LES NOVES PROPOSTES I PER RECORDAR LES NORMES D'ÚS DELS JOCS I ESPAIS DE L'AULA. 

A ABN NA MARGARITA ENS HA PORTAT DOS JOCS BEN DIVERTITS. HEM INTENTAT ENCERTAR A LA DIANA PER TREBALLAR LES DESENES. DESPRÉS HEM JUGAT AMB PALS DE GELAT I BOLLES PER PRACTICAR LES SUMES I RESTES: 

            "QUANTES BOLLES FALTEN PER ARRIBAR A 10?"

            "QUANTES BOLLES SOBREN PER TENIR-NE 10?"

DIMARTS:

Benvolgudes famílies!

 

Primer de tot me present: som na Marta i a partir d’ara fins a final de curs acompanyaré en el procés d’Ensenyament-Aprenentatge als vostres fills i filles en la meitat de la jornada escolar. 


Els dies que jo estaré amb ells i elles són dimarts i divendres complets i dimecres de 11:30 a 14h. 

Aquesta setmana ens estam començant a conèixer! Poc a poc, el món no es va fer amb un dia!


A primera hora vam fer el bon dia i cadascú va contar una cosa que li agradava i llavors vam fer un dibuix on cadascú va tenir el seu espai per contar-me que havia dibuixat i què és el que més li agrada. 

Llavors, vam donar pas a l’ABN, vam treballar amb na Margarita els dobles dels números (2-4/ 3-6...). Ens costa escoltar-mos i treballar en gran grup però de ben segur que poc a poc anirem aprenent!

Vam anar al pati i ben aviat vam entrar a l’aula, saps quina gana! 


Vam tenir un moment per mirar contes i fer contruccions i taxan: el moment de PSICO a l’espai exterior havia arribat! Vam treure el boti-boti, pilotes i una corda per enfilar-mos com a monees pel tobogan! 

Per tornar a la calma na Marta ens va contar un conte al pati: “El ratolí que es va menjar la lluna”. Ens vam acomiadar i adéu fins demà!


EL DIMECRES EL VAM INICIAR AMB LA CONTINUACIÓ DEL PROJECTE D'ALFABETITZACIÓ EMOCIONAL. VAM RECORDAR EL CONTE DE TALAMBOTE I EN OBRIR EL COFRE MÀGIC AQUESTA SETMANA ENS VA TOCAR PARLAR SOBRE LA POR. TOTS I TOTES ES SENTIEN MOLT MOTIVATS PER PARLAR SOBRE AQUESTA EMOCIÓ.

ÉS IMPORTANT QUE ACCEPTEM LES PORS DELS INFANTS, SENSE NEGAR-LES NI INTENTANT LLEVAR-LIS IMPORTÀNCIA. UN BON ACOMPANYAMENT DE LES PORS S'INICIA AMB L'ACCEPTACIÓ I OFERINT ALS INFANTS LA NOSTRA PRESÈNCIA CONSCIENT PER TAL QUE ES SENTIN RECOLZATS I PROTEGITS.

DEL JOC AMB EL DAU VAN SORGIR LES SEGÜENTS APORTACIONS:


TENC POR QUAN....

- IZAN: SENTO POR QUAN VENEN LES ABELLES I ELS LLAGOSTS ES POSEN A LA MEVA CAMISETA.

- ALEXANDRA: SENTO POR QUAN VEIG COSES TERRIBLES.

- AMAL: SENTO POR QUAN VEIG LLOPS.

- RAZAN: SENTO POR SI PENS QUE UN MONSTRE M'HA D'ATACAR.


LA POR NO EM DEIXA...

- EKAITZ: ESPERAR, ME'N VAIG CORRENT MOLT AVIAT.

- AIMARA: LA POR NO EM DEIXA DORMIR.


QUAN SENTO POR M'AJUDA...

- TORCUATO: ESTAR A PROP D'ALGÚ.

- AMAL: QUE EM DONIN UNA ABRAÇADA.


QUAN SENTO POR NECESSITO....

- ADRIÁN H. : JUGAR AMB ALTRES JOGUINES.

- ADRIÁN M: A LA MEVA PADRINA.


DESPRÉS DEL PATI VA VENIR NA MARTA I...

Just quan vaig arribar estaven acabant de berenar i vaig deixar-los un temps per jugar als espais de joc de l’aula, vam arraconar i en assemblea ens vam asseure.  


ART: treball de la figura humana damunt paper de diari. Abans ens vam asseure en rotllana i vam parlar de les parts del nostre cos, ens vam asseure a les cadires i vam dibuixar-nos a nosaltres mateixos a un retall de paper de diari, per llavors aferrar-ho a una cartolina groga. 

Quins artistes!


COM CADA DIJOUS ENS TOCA EXPERIMENTACIÓ. DE CAMÍ A L'AULA MOLTS INFANTS JA DEMANAVEN SI AQUESTA SETMANA HI HAURIA "SORPRESA" O NO.

QUAN VAM ARRIBAR VAM FER UN VOLTÍ PELS DIFERENTS ESPAIS I PROPOSTES MUNTATS I DESPRÉS VAM FER UNA CONVERSA SOBRE L'ÚS DE TOTS ELLS. AQUESTA SETMANA ENS HA TOCAT EXPERIMENTAR I MANIPULAR AMB UTENSILIS I APARELLS DE CUINA. HEM D'ANAR MOLT EN COMPTE JA QUE TALLEN I ENS PODEN FER MOLT DE MAL.

ENCARA QUE TENGUI LA SEVA VESSANT "PERILLOSA" ÉS IMPORTANT CONFIAR EN LES POSSIBILITATS DELS INFANTS I QUE ES SENTIN CAPAÇOS I COMPETENTS.

S'HO VAN PASSAR D'ALLÒ MÉS BÉ I VAN ENTENDRE LA RESPONSABILITAT D'USAR AMB CURA ELS DIFERENTS APARELLS.


A LA SESSIÓ D'HORT VAM APROFITAR PER OBSERVAR ELS CANVIS QUE HI HA HAGUT AL NOSTRE JARDINET DURANT LES VACANCES DE PASCUA.

- LA NOSTRA CARXOFERA JA TÉ ALGUNES CARXOFES!

- EL SAFRÀ S'HA ASSECAT PERQUÈ NINGÚ L'HA REGAT!

DESPRÉS VAM FER TORNS I VAM REGAR EL JARDINET VERTICAL DE PLANTES AROMÀTIQUES QUE VAN MUNTAR ELS ALUMNES DE PRIMÀRIA ABANS DE FINALITZAR EL TRIMESTRE.


ARRIBA EL DIVENDRES I Vam aprofitar per contar-mos moltes coses que ens interessen: les nostres caigudes i les ferides que ens hem fet, els nostres germans/es i els seus noms, en definitiva, fets i vivències importants per cadascún dels infants!


Era imprescindible parlar sobre les normes i els límits a l’aula abans d’iniciar qualsevol projecte amb una mestra nova, les vam posar en comú i vam aprofitar per jugar amb calma i cuidant als companys/es als espais de joc.


A berenar al pati s’ha dit i a jugar a pirates! En tornar vam fer calma, vam contar el mateix conte que dimarts i ens vam preparar per rebre a na Mery d’anglès! 


És l’hora del conte: ens repartirem els contes per gaudir a casa de la lectura en família i vam aferrar una nota molt important a la llibreta viatgera! Pegau-li una ullada! La vostra col·laboració és força important! 





Per altra banda, a les fotografies podreu veure dos espais de l’aula acabats de definir i posats en marxa divendres: l’espai de creació de mandales i l’espai de joc simbòlic (minimón). Els infants han rebut els espais amb molta curiositat i ganes de jugar aprenent! 


I conte contat, conte acabat! Ens veim dimarts amb moltes ganes!


AQUÍ US DEIXAM ALGUNES FOTOGRAFIES DEL JOC LLIURE A L'AULA I DEL JOC AL PATI DE MATILDA. 


2 comentaris:

  1. M' ha encantat lo bé que us organitzau les dues tutores!!
    Fantàstic!

    ResponElimina
  2. Gràcies Salud! No és tasca fàcil però aquests nins ens ajuden molt!

    ResponElimina

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...