dilluns, 15 de març del 2021

SETMANA DEL 8 AL 12 DE MARÇ

 AVUI ÉS UN DIA IMPORTANT. DIA 8 DE MARÇ ES CELEBRA EL DIA DE LA DONA TREBALLADORA I A L'ESCOLA HEM VOLGUT FER UN HOMENATGE A TOTES AQUELLES DONES DE QUI ENS SENTIM ORGULLOSOS. 

AIXÍ QUE VAM INICIAR EL DILLUNS MOSTRANT ALS COMPANYS ELS TRIANGLES QUE HAVÍEM FET A CASA PER COMMEMORAR AQUEST DIA ESPECIAL. CADA UN D'ELLS VA EXPLICAR A QUINA DONA HAVIA ESCOLLIT I PER QUÈ:

- IZAN: "MI MAMÁ, PORQUE ME LLEVA A LA PLAYA Y COMEMOS SANDÍA".

- KAILI: "ELEGÍ A CLAUDIA PORQUE BAILA MUY BIEN HIP HOP".

- ADRIÁN H.: "A MI MAMÁ PORQUE ME QUIERE MUCHO".

- SOFÍA: "A MI MAMI PORQUE ME CUIDA TANTO Y TANTO".

- EKAITZ: "A MI MAMÁ PORQUE LA QUIERO".

- AMAL: "A MI PRIMA PORQUE NOS CUIDA MOLT A MIS TRES GERMANES".

- ADRIÁN M.: "A MI ABUELA PORQUE ME DESPIERTA, ME CUIDA MUCHO Y ME HACE LA CENA". 

- HELENA: "A MI TITA CRIS PORQUE TRABAJA DE COCINERA". 

- ALEXANDRA: "A MI MAMI PORQUE SIEMPRE ME CUIDA MUCHO Y ES MUY AMABLE CONMIGO. TAMBIÉN TRABAJA MUCHO".

- ÓLIVER: "A MI PAPÁ PORQUE TRABAJA EN LOS AVIONES".

- RAZAN: "A MI ABUELA PORQUE LA QUIERO MUCHO Y ME HACE MACARRONES".

- TORCUATO: "MI MAMI ES MUY TRABAJADORA Y AYUDA A HACER PIZZAS Y TORTILLAS".

- AIMARA: "DE MI HERMANA PORQUE ME CUIDA".

- BLANCA: "MI MAMI PORQUE LA QUIERO MUCHO".

- ABEL JUAN: "A MI MAMI PORQUE HACE MUCHO TRABAJO". 

DESPRÉS VAM CONSTRUIR UNA PETITA ESCULTURA AMB ELS NOSTRES TRIANGLES QUE A FINAL DE SETMANA JUNTAREM AMB ELS TRIANGLES DE LES ALTRES AULES. 


A ABN AMB NA MARGARITA VAM JUGAR A RECONÈIXER ELS NOMBRES DE L'1 AL 29. A L'ATZAR HAVÍEM DE BUSCAR EL NOMBRE QUE ENS DEIA. 
DESPRÉS VAM JUGAR A BINGO! VA SER BEN DIVERTIT!

DIMARTS VAM APROFITAR EL MATÍ PER PARLAR UNA MICA D'AQUELLES COSES QUE ENS FA GANES COMPARTIR I TAMBÉ VAM VEURE ALGUNS JOCS NOUS QUE HI HA A LA NOSTRA AULA PER TREBALLAR EL NOM, PER MILLORAR LA MOTRICITAT FINA, PER PRACTICAR L'ESCRIPTURA DE PARAULES, ETC. 

ABN VAM PRACTICAR LES FAMÍLIES DELS NOMBRES I DESPRÉS VAM JUGAR A FER SUMES AMB LA DESENA. 

A L'HORA DE PSICOMOTRICITAT ENS HO VAM PASSAR D'ALLÒ MÉS BÉ AMB JOCS DE SALTAR, FRISBIES I PILOTES. 

DIMECRES VAM REBRE UNA GRAN SORPRESA. EL LLEÓ POL NO ERA AL SEU COFRE DELS CONTES! 

A DINS VAM TROBAR EN TALAMBOTE QUE ÉS UN CANET MOLT PETIT. AMB ELL INICIAREM UN PROJECTE D'ALFABETITZACIÓ EMOCIONAL, ON APRENDREM A RECONÈIXER LES 4 EMOCIONS BÀSIQUES I A POSAR NOM A ALLÒ QUE SENTIM. APRENDRE A GESTIONAR LES NOSTRES EMOCIONS PASSA PER SABER COM EM SENTO, QUÈ SENTO, ON HO SENTO, QUÈ EM POT AJUDAR A SENTIR-ME DIFERENT, ETC. 




VAM VEURE LA SEVA HISTÒRIA A LA PDI I DESPRÉS CADASCÚ VA EXPLICAR COM ES SENTIA AQUELL DIA. MÉS TARD I DE MANERA INDIVIDUAL VAM INTENTAR ESCRIURE ALLÒ QUE HAVÍEM DIT:

- ADRIÁN H.: "ESTOY TRISTE PORQUE QUIERO A MI MAMI".

- RAZAN: "SIENTO RABIA PORQUE MI HERMANA ME PEGA".

- ALEXANDRA: "ME SIENTO ALEGRE PORQUE SIEMPRE VENGO AL COLE Y HAY MUCHOS JUEGOS Y COSAS NUEVAS PARA DISTRAERME". 

- BLANCA: "ME SIENTO TRISTE PORQUE JULIAN NO VIENE A CASA DE LA ABUELA Y LE ECHO DE MENOS".

- KAILI: "ME SIENTO TRISTE PORQUE TENGO GANAS DE QUE VENGA MI MAMI".

- ABEL JUAN: "ME SIENTO TRISTE PORQUE NO ME GUSTA QUE HAGAN TONTERIAS".

- ÓLIVER: "ME SIENTO ALEGRE PORQUE CUANDO MI MAMI HACE LA COMIDA PUEDO VER LA TELE".

- SOFIA: "SIENTO MIEDO PORQUE NO ME GUSTA LA OSCURIDAD NI LA LITERA". 

- HELENA: "ME SIENTO TRISTE PORQUE ECHO DE MENOS A MI ABUELITA QUE ESTA ENFERMA". 

- IZAN: "ME SIENTO ALEGRE PORQUE VAMOS AL PATIO DE RUEDINA". 

- TORCUATO: "SIENTO RABIA CUANDO ME MOLESTAN Y PEGAN". 

- EKAITZ: "ME SIENTO TRISTE PORQUE ME GRITAN Y SE ME HA ROTO EL ZAPATO". 

- AMAL: "ME SIENTO TRISTE PORQUE NO ME ESCUCHAN". 

- ADRIÁN M.: "ME SIENTO ALEGRE PORQUE HE VENIDO AL COLE QUE HAY MUCHOS JUEGOS". 

- AIMARA: "ME SIENTO TRISTE PORQUE QUIERO ESTAR SOLA Y NO ME DEJAN". 


EL NOSTRE OBJECTIU AMB AQUEST PROJECTE SERÀ QUE ENTENGUIN QUE NO HI HA EMOCIONS BONES NI DOLENTES I QUE TOTES ELLES SÓN VÀLIDES EN DETERMINATS MOMENTS. NO LES HEM DE NEGAR, SINÓ ACCEPTAR-LES, ACOLLIR-LES I PENSAR QUE FEM AMB ELLES SI NO ENS AGRADA SENTIR-LES. TAMBÉ TREBALLAREM LA IDEA QUE LES NOSTRES ACCIONS PODEN INFLUIR EN LES EMOCIONS QUE SENTIN ELS ALTRES. 

DURANT ALGUNES SETMANES ANIREM REALITZANT DIVERSES ACTIVITATS QUE ENS AJUDARAN A ASSOLIR AQUESTS OBJECTIUS!

EL TEMPS D'ART VAM OBSERVAR DIFERENTS ESCULTURES AMB TRIANGLES A LA PDI. DESPRÉS VAM PRACTICAR COM CONVERTIR UN QUADRAT EN UN TRIANGLE I HO VAM DECORAR AMB GOMETS DE COLORS. 

DIJOUS A EXPERIMENTACIÓ VAM TREBALLAR DE MANERA COOPERATIVA, EXPERIMENTANT AMB DISTINTES DISSOLUCIONS. EN EQUIP HAVIEN DE DIBUIXAR ELS INGREDIENTS QUE TENIEN A MIG FULL I A L'ALTRE BANDA HAVIEN DE DIBUIXAR EL RESULTAT. DESPRÉS EN GRAN GRUP VAM PARLAR DEL QUE HAVIA PASSAT. VAM ARRIBAR A LA CONCLUSIÓ QUE HI HAVIA ELEMENTS QUE ES FONIEN AMB L'AIGUA I D'ALTRES QUE NO. 




QUAN VAM ARRIBAR A L'HORT VAM TROBAR NINS I NINES DE LA CLASSE DE 6è QUE PRENIEN MESURES PER CONSTRUIR LA CASA D'INSECTES (I ABELLES) QUE ELS VAM DEMANAR. TAMBÉ VAM COLLIR DUES CEBES, UNA QUE S'HAVIA PODRIT I L'ALTRE QUE NO. 

A ANGLÈS VAM TREBALLAR DE MANERA COL·LABORATIVA, CONSTRUINT TRENCACLOSQUES AMB LES PORTADES D'ALGUNS CONTES QUE CONEIXEM. 

















DIVENDRES VAM LLEGIR EL MAIL QUE ENS HAN ENVIAT ELS NINS I NINES DE 6è I VAM DECIDIR COMENÇAR A INVESTIGAR LA SETMANA VINENT SOBRE TOTES AQUELLES QÜESTIONS QUE ENS HAN DEMANAT. VAM APROFITAR PER SORTIR A BERENAR AL PATI. 

LA JAIA QUARESMA ENS VA TORNAR A VISITAR I EL REPTE NÚMERO 4 VA SER APRENDRE A CORDAR LES SABATES! ALGUNS NINS I NINES ES VAN CONCENTRAR BEN MOLT I GAIREBÉ JA ELS HI SURT SENSE AJUDA! QUINA BONA IDEA JAIA! 

AQUESTA HA ESTAT LA NOSTRA SETMANA! TAMBÉ US DEIXAM ALGUNES FOTOGRAFIES DEL JOC LLIURE A L'AULA I DEL PATI D'INFANTIL



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...