ESTIMADES FAMÍLIES,
AQUESTA SETMANA HEM INICIAT EL DILLUNS AMB L'EXPLICACIÓ DE DOS CONTES DE'N TEO.
N'AIMARA I N'ADRIÁN H. HAN ESTAT ELS ENCARREGATS DE CONTAR EL SEU CONTE I HO HAN FET LA MAR DE BÉ!
DIUMENGE 21 VA SER EL DIA MUNDIAL DE LA POESIA I HEM PARLAT SOBRE LA POESIA QUÈ ÉS? HEM DIT QUE ÉS UNA MANERA MACA DE DIR LES COSES. ALGUNS INFANTS HAN COMENTAT QUE LES POESIES SONEN IGUAL I RIMEN.
NOSALTRES AQUESTA SETMANA TREBALLAREM UN TIPUS DE POESIA AMB EL NOSTRE NOM. SÓN ELS ACRÒNIMS. TRACTA D'ESCRIURE EL NOM COM SI FOS UNA "TORRE" (EN VERTICAL) I JUGAREM A PENSAR QUINES PARAULES CONEIXEM AMB LES LLETRES DEL NOSTRE NOM.
ÉS UNA MANERA DE CONÈIXER DIFERENTS FORMES LITERÀRIES I A MÉS TREBALLAR EL NOM D'UNA MANERA DIFERENT.
A ABN AMB NA MARGARITA VAM JUGAR A FER SUMES. ENS POSEM UN NÚMERO AL CAP I COMENÇAM A CONTAR A PARTIR D'AQUEST. PRIMER HEM PRACTICAT I DESPRÉS HEM FET BATALLES DE SUMAR ENTRE ELS COMPANYS.
DIMARTS A LA SESSIÓ DE PROJECTE VAM VISUALITZAR UN VÍDEO ON S'EXPLICA PERQUÈ SÓN IMPORTANTS LES ABELLES I COM AIXÍ NO LES HEM DE MATAR. DILLUNS LI VA PICAR UNA ABELLA A NA BLANCA. ELLA ES VA ENFADAR MOLT I LA VOLIA TREPITJAR. ARA SABEM QUE NO PIQUEN PER FER-MOS MAL, SINÓ PER DEFENSAR-SE.
A ABN VAM JUGAR A INVENTAR PREGUNTES A PARTIR D'IMATGES A LA PDI. EN TORCUATO I N'ALEXANDRA SÓN UNS GRANS EXPERTS I SE'LS HI OCORRIEN PREGUNTES BEN ELABORADES. TAMBÉ VAM JUGAR A REPRESENTAR ELS NOMBRES DE TRES MANERES DIFERENTS:
- UN NIN ESCRIVIA EL NOMBRE QUE DEIA NA MARGARITA.
- UN ALTRE EL BUSCAVA EN EL PANELL DELS NOMBRES.
- UN ALTRE EL FEIA AMB LES DESENES I LES UNITATS.
A PSICOMOTRICITAT VAM JUGAR AMB LES XANQUES, AMB LES TELES, EL BOTI-BOTI I AMB UN JOC DE FER CISTELLA.
DIMECRES VAM CONTINUAR AMB EL PROJECTE D'ALFABETITZACIÓ EMOCIONAL I VAM TREBALLAR L'EMOCIÓ DE LA RÀBIA. TOTS ELS INFANTS TENEN MOLT CLAR QUINES COSES ELS FAN ENFADAR I VAN SORGIR CONVERSES MOLT INTERESSANTS:
JOC DEL DAU:
SENTO RÀBIA QUAN:
- ABEL JUAN: CUANDO ME PEGAN EN LA MANO.
- ÓLIVER: CUANDO MI HERMANA ME QUITA LOS JUGUETES.
LA RÀBIA EM FA:
- RAZAN: EMPUJAR.
- TORCUATO: LLORAR.
- HELENA: EMPUJAR.
- ADRIÁN M.: NO ME HACE NADA.
QUAN SENTO RÀBIA M'AJUDA...:
- AMAL: UNA ABRAÇADA, UNA BESADA I QUE EM DEMANIN PERDÓ.
- ADRIÁN H.: FER UN PASSEIG.
- AIMARA: QUE ME HAGAN MIMOS.
QUAN SENTO RÀBIA NECESSIT:
- EKAITZ: ESTAR SOLO.
- KAILI: QUE ME DEN UN ABRAZO.
A LA SESSIÓ D'ART VAM CONTINUAR AMB EL PROJECTE DE TRIANGLES INICIAT AMB EL DIA DE LA DONA I VAM MOSTRAR UN QUADRE DE PAUL KLEE.
PRIMER VAM FER UNA CONVERSA SOBRE EL QUE PENSAVEN QUE ERA AQUESTA IMATGE I AQUESTES VAN SER LES SEVES APORTACIONS:
- ADRIÁN M: UN CASTELL.
- EKATIZ: UN JOC.
- ABEL JUAN: UN JOC DE CASTELL DE VESPRE I AMB LA LLUNA.
- SOFÍA: UN CASTELL DE JOGUINES.
- KAILI: UNA CASA.
- ÓLIVER: UN COTXE DESMUNTAT.
- ADRIÁN H.: UN JOC DE MINDCRAFT.
- HELENA: UNA LLUNA I UN COET.
- TORCUATO: PAREIX UN MINDCRAFT.
- AMAL: UN CANET AMB UNA LLUNA.
- ALEXANDRA: UNA TORRE.
- RAZAN: UNA CONSTRUCCIÓ.
- AIMARA: UN MOIXET.
A CONTINUACIÓ VAM DONAR ALS INFANTS UNA CARTOLINA NEGRE AMB QUADRATS I TRIANGLES PER A QUÈ FESSIN EL SEU QUADRE. DESPRÉS CADASCÚ VA TREBALLAR L'ESCRIPTURA FUNCIONAL PENSANT UN TÍTOL PER AL SEU QUADRE.
DIJOUS NO VAM FER SESSIÓ D'EXPERIMENTACIÓ I VAM APROFITAR LA SESSIÓ PER PINTAR LES MÀSQUERES DE GUIX QUE VAM FER LA SETMANA ANTERIOR. VAM APROFITAR EL MOMENT PER PARLAR SOBRE COM ENS SENTIEM AQUELL DIA I CADA INFANT VA PINTAR LA SEVA MÀSCARA DEL COLOR QUE REPRESENTA L'EMOCIÓ.
- SOFÍA: ALEGRE : ME ENCANTA ESTE COLE.
- AMAL: TRISTE : HOY HAN VUELTO HA CHILLAR LOS NIÑOS DE LA CLASE.
- EKAITZ: RÁBIA :PORQUÉ ME HAN PISADO UNA MANO.
- ADRIÁN M: TRISTE : ME HAN HECHO UNA RAYA EN MI DIBUJO.
- TORCUATO: ALEGRE :NADIE ME HACE NADA.
- ALEXANDRA: ALEGRE: MIS AMIGOS ME HACEN FELIZ Y ME DIVIERTO MUCHO HOY.
- RAZAN: ALEGRE : MIS HERMANAS Y YO VAMOS DE VIAJE.
- ABEL JUAN: ALEGRE : HE JUGADO MUCHO CON ADRIÁN MENA.
- HELENA: TRISTE : QUIERO ESTAR CON MI MAMI.
- AIMARA: TRISTE : ME DUELEN LOS OÍDOS.
- KAILI: RÁBIA : MI PAPI SE VA DE VIAJE.
- ÓLIVER: ALEGRE : KAILI I ADRIÁN H. JUEGAN CONMIGO.
- ADRIÁN H.: ALEGRE : ME GUSTAN MUCHO LOS DINOSAURIOS.
DESPRÉS HEM ANAT A L'HORT I AQUESTA SETMANA HEM TINGUT MOLTA FEINA REGANT TOT EL JARDÍ.
I PER ACABAR HA ARRIBAT EL DIVENDRES. AHIR ELS INFANTS ESTAVEN DECEPCIONATS PERQUÈ NO HI HAVIA HAGUT EXPERIMENT, I ÉS PERQUÈ LA SORPRESA VA SER DIVENDRES.
ELS INFANTS VAN TROBAR LA INSTAL·LACIÓ SOBRE LA PRIMAVERA I VAN GAUDIR DE JUGAR AMB LES DIFERENTS PROPOSTES QUE S'HAVIEN MUNTAT A L'AULA.
DESPRÉS DE LA INSTAL·LACIÓ VAM FER UNA CONVERSA SOBRE ALLÒ QUE MÉS ELS HAVIA AGRADAT I VAN REPRESENTAR EN PAPER EL MICROESPAI ON HAVIEN PASSAT MÉS ESTONA JUGANT.
HA ESTAT UNA DARRERA SETMANA COMPLETA MOLT INTERESSANT. ARA JA NOMÉS ENS QUEDEN 3 DIES D'ESCOLA PER A QUÈ ARRIBIN LES VACANCES DE PASQUA!
AQUÍ US DEIXAM AMB ALGUNES FOTOGRAFIES DEL JOC LLIURE A L'AULA I DEL PATI DE LES OLIVERES.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada