diumenge, 29 de novembre del 2020

SETMANA DEL 23 AL 27 DE NOVEMBRE (4 ANYS B)

RESUM SETMANAL Nº11...Com passa el temps eh? Pareix que vam començar ahir i ja no queda res per acabar el trimestre!

Com sabeu comencem la setmana amb l'activitat "Na Xafardera" i aquesta setmana han estat na Kaili i en Torcuato els que ens han explicat els contes que es van portar a casa el cap de setmana. Cada setmana enregistrem quin conte es porta cada un i aquest divendres vam canviar la manera de fer-ho: desprès de que cada un fes la seva elecció, van escriure cada un el número que té el seu conte a la pantalla digital (recurs que els atreu moltíssim com veureu més endevant). A més, vam treballar la consciència fonològica amb cada lletra dels noms i el reconeixement del nom propi ja que cada infant havia de dir si era el seu nom.

A les sessions d'ABN d'aquesta setmana na Margarita ens ha preparat les següents propostes: ella deia un número i havíem de saber a quina posició de la recta numèrica està (estaven tapats amb "post it"), reconeixement dels números observant els dits que ens mostrava na Margarita i després ho varen fer els infants, muntatge de diferents puzles, ens va presentar la taula del 100 amb la qual vam jugar a saber quin número havia llevat na Margarita i també després ens va repartir a cada un un número i els van haver de col·locar a la seva posició i per acabar van practicar la grafia dels números. 

L'experimentació d'aquesta setmana va ser descobrir si una sèrie d'objectes de l'aula i naturals suraven o no. En primer lloc, quan van entrar a l'aula van haver de cercar el seu lloc mirant les cartellets que jo havia col·locat prèviament, van escriure el seu nom a la part de darrera i vam començar a treure objectes d'una bosseta. Primer fèiem hipòtesis de si pensaven que suraria o no i havien d'argumentar la seva resposta i finalment ho comprovàvem. Després, havien d'escriure el nom de l'objecte a la banda de la fulla corresponent, respectant sempre l'escriptura lliure de cada infant basada en el seu nivell maduratiu. A més, els emparellaments estaven pensats perquè es poguessin ajudar entre ells. En aquesta etapa d'infantil és imprescindible que es llevin la por a escriure, per això no els corregim ni exigim que escriguin totes les lletres correctament de cada paraula, sinó què han d'escriure les lletres que ells reconeixent pels sons. D'aquí la importància de treballar la consciència fonològica. 

Aquesta setmana a la sessió de psicomotricitat els vaig preparar una proposta amb els "xurros": els havien de transportar en parelles sense emprar les mans. Varen ser molt enginyosos i van trobar diferents maneres de poder fer-ho. Després van poder gaudir de l'espai exterior de manera lliure. A l'hort aquesta setmana han plantat espinacs amb na Margarita i després vam aprofitar el bon temps per berenar a les taules exteriors.

Un dels objectius de la educació infantil és la de introduir les noves tecnologies dins l'aula de forma educativa i com que tenim la sort de tenir a l'aula una pissarra digital, els vaig cercar activitats d'associar imatges. A partir d'ara es convertirà en un racó més de l'aula on podran treballar diferents continguts del currículum.

I pel que fa als racons, dir que aquesta setmana han trobat noves propostes per treballar la motricitat fina: practicar el tancament amb botons i cremalleres (a més els ajuda a guanyar autonomia a l'hora de cordar-se les bates o jaquetes) i emparellar les claus amb els seus cadenat. A més, al racó de lectoescriptura he introduït a petició de n'Adrián Mena un recull d'imatges i paraules relacionades amb els policies (estan molt motivats per escriure) i a més hem fet un llistat amb més imatges i paraules que jo no vaig posar i que ells troben que també formen part d'aquesta professió. A més, na Sofía em va demanar que també vol un llibret amb paraules i imatges de "doctoras". També vam fer cartells per delimitar a cada racó el nombre d'infants que hi poden jugar i van descobrir com funciona la plastificadora. Tot això entre mil i un moments més de joc compartit als diferents racons i propostes com podeu veure. Ah! i els he comprat una mini granera i una mini pala perquè puguin recollir al racó sensorial i a la taula de llum tot el material que els cau al terra...I ho fan molt bé!!

Per acabar, vos posaré els enllaços de les cançons que escoltem a l'aula per si voleu escoltar-les a casa també!

Bon dia! https://www.youtube.com/watch?v=BF7w-xJUlwM

Dies de la setmana https://www.youtube.com/watch?v=4atoVE3t-yo

Les vocals https://www.youtube.com/watch?v=whuKasZzqDU

FINS DEMÀ!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...