diumenge, 4 d’octubre del 2020

SETMANA DEL 28 DE SETEMBRE AL 2 D'OCTUBRE (4 anys B)

HOLA FAMÍLIES! ja teniu aquí el resum de la setmana...

La primera activitat què realitzem de la setmana és "Na Xafardera". En aquesta ocasió, després de que cada infant expliques la seva fotografia, ens vam trobar amb les fotos de n'Aimara i d'en Abel Juan que just no havien vingut a l'escola i el que vam fer entre tots és fer hipòtesis del que ens imaginàvem que estaven fent a partir d'observar la foto de cada un: on eren, què estaven fent, amb qui havien anat, a què estaven jugant... ens hem adonat que hi ha mil i una possibilitats perquè cada un té una idea diferent.

Pel què fa a les sessions d'ABN amb na Margarita, dir que la del dilluns la vam relacionar directament amb el nostre projecte d'aula de les pilotes de tenis (trobareu l'explicació i les fotos de la sessió a l'apartat del projecte). La segona sessió la vam dedicar a practicar el compteig de diferents elements de l'aula (nines, nins, finestres, taules), també vam treballar amb la grafia no convencional (vam contar els puntets dels daus), comptar pals de colors segons el nombre que ens havia sortit als daus i finalment na Margarita ens va deixar els pals de colors amb els quals vam poder crear formes, lletres, noms complets, figures abstractes, cases...

I ara la informació respecte el nostre Projecte d'aula. La setmana passada vos vam contar que havíem entregat a na Margarita un sobre amb les nostres cartes i la nota on li explicàvem que necessitàvem 40 pilotes de tenis per posar a les cadires de la classe que no tenen, i dilluns na Margarita ens va poder respondre a la nostra petició. 
Ens va informar que havia trobat una bossa amb pilotes de tenis!!! quina alegria ens va entrar!! Na Margarita ens va mostrar la bossa i vam parlar de si ens pareixien moltes o poques pilotes i després de debatre a partir d'aquests dos conceptes, ens vam posar a comptar-les per comprovar si hi havia les 40 que necessitàvem. Peeeeeero "nuestro gozo en un pozo" 😒 perquè només hi havia 8 pilotes. Aissshhh😓....ens tocava pensar un altra pic a qui podíem demanar pilotes de tenis... però clar, ara ja no necessitàvem 40...Quantes necessitàvem ara??? Na Margarita ens va ajudar a esbrinar-ho mitjançant unes pilotetes molt semblants a les pilotes de tenis. Primer vam agafar 40 de la capsa, després vam apartar 8 i vam saber que ara necessitem 32 pilotes!! A continuació, vam fer la comprovació: vam col·locar les 8 pilotes que ens havia duit na Margarita i vam tornar a separar les cadires que encara no tenien i amb els cubs de colors vam representar el número de pilotes que faltaven a cada cadira i finalment els vam contar tots...i si! ho havíem fet bé! Ara ens falten 32 pilotes!!
Per acabar la sessió vam jugar amb el material de na Margarita que ens va permetre fer construccions de tota classe des de cases, passant per unes peses per fer gimnasi, i fins un micròfon!! (mireu, mireu les fotos i els vídeos!!😂👏👏💃)
En un altre moment de la setmana, vam debatre sobre a qui havíem de demanar aquesta vegada que ens ajudes amb aquest problema... i si... ara vos toca a voltros! Mireu el vídeo que vos hem gravat!!!

ACLARIMENT: NO heu de comprar pilotes de tenis, però pot ser algú de vosaltres juga a tenis o pàdel, o coneixeu a algú que ho faci o té un contacte a alguna acadèmia de tenis/hotel/gimnàs que ens poden regalar les que ja no empren. Si es així, m'ho feis saber i també li podeu explicar al vostre fill/a per tal de que sigui ell/a el què ho expliqui a l'aula. I si no tenim sort amb vosaltres seguirem investigant fins arribar a aconseguir el nostre propòsit!💪😉

Per altra banda, dimarts a la nostra hora d'espai exterior vam realitzar una activitat molt divertida que ens va permetre fer una mica d'exercici...prepareu-vos per riure un poquet amb el vídeo!!! I per acabar vam jugar al pati d'infantil

I dijous ens va tocar l'experimentació. Aquesta setmana hem juntat art i experimentació gràcies al fang i els infants van gaudir molt. Vam començar fent una rotllana per fer un bon dia exprés, després vam observar i ensumar el fang perquè molts no sabien què era (deien que era plastilina), ens vam posar les bates (com veis a les fotos entre ells s'ajuden amb els botons) i finalment es van "enfangar"!!😅 Els van quedar unes autèntiques obres d'art gràcies als elements naturals del nostre pati!!

I per anar acabant:
  • Racons d'aula: l'essència principal dels racons de l'aula és la de donar resposta als interessos, necessitats i ritmes d'aprenentatge de cada infant gràcies a propostes motivadores. Al racó de les lletres hem introduït nous materials basats ens els noms i lletres inicials de tots els infants del grup; al racó de la motricitat fina tenim plastilina, tisores, punxons i trossets de papers per tallar i punxar (mireu quina concentració adquireixen amb aquestes propostes tan senzilles però a la vegada tan profitoses); al nou racó de la taula de llum han pogut jugar a fer famílies amb el materials translúcids.
  • Pati: aquesta setmana hem gaudit d'una nova zona al pati. Hem pogut jugar amb aros i un "frisbi", trobar diferents animals, jugar amb pedres, fer equilibri sobre un mur i descobrir que s'amaga darrera alguns forats que hem trobat.
  • SolArt: Hem aprofitat aquest "sol" de cartró perquè sigui el nostre sistema d'organitzar els dibuixos del racó d'Art: cada infant podrà fer un dibuix a la setmana (així limitem el gastar molts de fulls) i els divendres els portarem a casa. Cada infant va elegir un color, un tub de cartró i el va pintar. Després vam posar un poquet de purpurina...i llest!
I fins aquí famílies!!! Ens veiem demà! Gaudiu del diumenge!!


3 comentaris:

  1. Ya veo porque Adri disfruta tanto de ir al cole!!

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  3. Me encanta como explicas Hasta el más Mínimo detalle. Gracias Alba por enseñarnos lo que haceis en el cole.

    ResponElimina

DARRERA SETMANA D' ESCOLA ( 5 ANYS A)

  APRECIADES FAMILIES , NO SOM MOLT BONA PARLANT PERÒ  INTENTARÉ  EXPRESSAR EL QUE SENT: UNA ALEGRIA INMENSA D' HAVER POGUT  VIURE, MIRA...