Hola famílies! aquest és el resum del que hem anat fent al llarg de la setmana...
(si clicau damunt la paraula subratllada entrareu a la carpeta de les fotos)
Vam començar la setmana explicant als nostres amics i amigues el què havíem fet el cap de setmana amb les famílies. Na Salud i n'Alba han titulat aquesta activitat setmanal com: "Na Xafardera!"😂😂 Amb aquesta activitat el que volem treballar principalment és l'expressió oral (l'infant que explica) i l'atenció (els infants que escolten). Però també hi ha altres aprenentatges lligats com són la importancia de la postura ja què si volem que ens sentin hem de parlar cap al nostre públic i no cap a la pantalla, hem de elevar una mica el to de veu, els que escolten han d'estar en silenci, fer preguntes als nostre companys sobre el que ens ha explicat, a perdre la por a parlar davant els altres... I també a reconèixer l'esforç quan el nostre company acaba fent els altres un gran aplaudiment. 👏👏 (penseu a enviar la foto d'aquest cap de setmana, gràcies😊)
També hem realitzat amb na Margarita les sessions d'ABN (matemàtiques): hem practicat el compteig fins el 10 emprant diferents materials i jocs, així com el reconeixement de la grafia.
I sabeu què? hem iniciat el nostre primer projecte d'aula. Des del primer dia que vam començar l'escola ens trobem amb el problema que tenim cadires a l'aula que no tenen pilotes de tenis a les seves potes i trobem que hem d'aconseguir per totes les cadires.
La primera pregunta que ens vam fer va ser: A qui podem demanar pilotes de tenis? (podeu llegir la conversa que vam tenir). Així, vam decidir demanar a na Montse en primer lloc, però ens va sorgir un altra pregunta: Quantes pilotes necessitem? Després de fer hipòtesis vam arribar a la conclusió que havíem de contar les potes de les cadires que no tenien pilotes, i el primer que vam fer és separar les cadires que necessitaven pilotes, amb policubs vam representar el número de pilotes que necessitava cada una i després entre tots vam contar tots els policubs. I el resultat va ser... 40 pilotes!!!! Vam acabar fent una carta cada un per donar a na Montse on explicàvem que necessitàvem 40 pilotes, també vam escriure la següent nota: "Els nins i les nines de 4 anys B necessitam 40 pilotes" i vam decorar un super sobre on ho vam ficar tot i que vàrem deixar a la taula de na Montse. Ara només quedava esperar la seva contestació...
Al día següent na Montse ens va visitar a l'aula i ens va comunicar que havia cercat pilotes per tota la escola però que no n'hi ha. Ens tocava per tant pensar una altra persona, i tots tenien clar que li havíem de demanar a na Margarita. Vam canviar el nom del sobre i li vam deixar a damunt la seva taula.... i ara... ens toca esperar a veure que ens contesta na Margarita!!😬
Durant aquesta setmana també hem aprofitat molt l'espai exterior:
- Hem gaudit d'una nova zona al pati on hem pogut pintar amb guixos de colors, jugar amb la terra, observar cucs, jugar a policies...
- Hem jugat a jocs tradicionals (1, 2, 3 patito inglés) que ens va ensenyar na Paula el curs passat.
- Hem experimentat amb sal fina, sal gruixada i aigua. Vam tastar els dos tipus de sal (no ens va agradar gaire la veritat...), vam explorar amb els diferents estris (coladors de totes les mides, embuts, cueres, potets...) i vam ficar aigua. Després d'una estona...la sal havia desaparegut! N'Alexandra ens va explicar que havíem fet aigua de la mar, perquè la sal s'havia fos amb l'aigua aconseguint així aigua salada! Després ens vam rentar bé els braços, les mans, els peus, les sabates... perquè ens havíem embrutat una mica! 😅 i vam acabar fent la representació individual per dur a casa.
Per anar acabant, dir-vos que aquesta setmana hem pogut descobrir jocs nous als racons de l'aula i també que hem tingut una visita monstruosa...
Avui els vostres fills i filles han portat a casa la "Llibreta viatgera" amb l'horari setmanal de les activitats fixes que durem a terme durant el curs. Penseu que la llibreta ha de tornar a l'escola dilluns!
¡¡¡Bon cap de setmana famílies!!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada